Saturday, 10 November 2012

PESAN DARI SUAMI KEPADA ISTERINYA...

 

Wahai isteriku..
Pemergianku melepasi sempadan negeri
Adalah untuk mempersiapkan
Pesta-pesta besar untuk kita.
Bagaimana pandanganmu..
Jika ada seorang ayah yang meruntuhkan
rumahnya
Untuk diganti dengan rumah yang lebih besar
Adakah anak dan isterinya
Akan marah kepadanya...?
Sudah tentu tidak!!
Malah mereka akan semakin sayang kepadanya...
 
Isteriku...
Kelihatan seperti aku hancurkan rumah tangga
kita....
Tetapi sebenarnya...
Aku sedang membangun rumah tangga kita
Yang lebih hebat lagi...
Yakni dari kepingan emas
Yang menembusi seperti kaca...
Rumah yang besar
Taman yang besar
Ingatlah!! Bahawa kenikmatan dunia ini tidak
Sehebat dan seindahnya..
Lihatlah!!
Ketika kau makan buah
Akan tergangu dengan bijinya..
Dan ketika kau berjalan
Di taman ada batu, duri yang menusuk.
Ahli dunia...
Yang belum selesaikan tugasnya..
Maka akan gelisah tak
Dapat tidur lena
Dan tak dapat makan enak
Aku pun demikian
Aku tak dapat tenang
Kerana...
Belum sempurnakan
Iman kamu dan anak-anak
Aku takut suatu hari
Dimana bumi akan dibelah
Dan isi dada dikeluarkan
Sedang Allah swt berfirman..
Iman kamu ditolak !!!
Allahu Akhbar!!!
Kerna itu bantulah aku...
Dalam menempuh...
Jalan Dakwah...
Dimana orang buta sekalipun...
Akan sampai jika melalui
jalan ini...
Jangan bebani aku dengan
Perkara dunia..
Yang aku tak mampu penuhi...
Agar aku dapat istoqamah
Dalam menyambung...
Perjuangan
Rasulullah s.a.w..
Aku hanya seorang islam
Yang biasa sahaja...

Wednesday, 15 August 2012

‎~*•....ERTI SEBUAH CINTA...•*~




Aku bertanya pada alam semesta
tentang erti “CINTA”, lalu satu
demi satu mereka menjawab…

Bumi menjawab : “CINTA adalah
hamparan tempat tumbuh segala
bahagia dan harapan akan itu. Ia
memang diinjak dan dihinakan,
tetapi ia tak peduli. Pikir Cinta
hanya memberi, dan itu sajalah
inginnya.”

Air menjawab : “CINTA adalah
hujan yang menumbuhkan benih-
benih rasa kesukaan, kerelaan
akan keterikatan, kerinduan dan
kesenduan, atau samudera kasih
yang luas sebagai naungan
segala perasaan.

Api menjawab : “CINTA adalah
panas yang membakar segala, ia
memusnahkan untuk dapat hidup
dan menyala. Demi
merasakannya, makhluk rela
terbakar dalam amarah dan
kedurhakaan.”

Angin menjawab : “CINTA adalah
hembusan yang menebar sayang
tanpa tahu siapa tujuannya.
Orang bilang ia buta, sebab itu
inginnya. Ia tak terlihat, tapi
tanpanya segala raga akan
hampa.”

Langit menjawab : “CINTA adalah
luasan tanpa batas. Luasnya tiada
makhluk yang tahu. Kecuali
bahwa cinta itu bahagia yang
biru, atau derita kelam yang
kelabu.

Matahari menjawab: “CINTA
adalah hidup untuk memberi
energi kehidupan dan cahaya
harapan. Ia tak akan lelah
memberi sampai ia padam dan
mati.”

Pohon menjawab : “CINTA adalah
akar yang menopang segalanya.
Ia tulus hingga tak perlu terlihat
dan dikenal. Tapi ia terus
memberi agar batang bahagia
tetap kokoh abadi, berbuah dan
berbunga indah.”

Gunung menjawab : “CINTA
adalah rasa yang menjulang
tinggi. Rasa itu demikian tenang
dan menyejukkan. Namun saat
gundah, Ia akan meleburkan
sekelilingnya dengan lautan lava
cemburu yang membara.”

Lalu, Aku bertanya pada CINTA :
“Wahai CINTA, apakah
sebenarnya arti dirimu??”

CINTA menjawab : “CINTA adalah
engkau patuh terhadap-Nya,
meski kau tak melihat-Nya.
Engkau tidak mencium-Nya atau
meraba-Nya, tapi engkau patuh
karena engkau merasa akan
hadir-Nya. Sebab CINTA bukan
indera, tapi adalah rasa.”

“CINTA adalah engkau takut akan
amarah-Nya, dan takut jika Ia
meninggalkanmu. Takut jika Ia
tak menyukaimu lagi. Lalu engkau
mencari-cari alasan untuk selalu
dekat dengannya, bahkan jika
engkau harus menderita, atau
yang lebih mengerikan dari itu.”

“CINTA adalah engkau
menyimpan segala harapan pada-
Nya dan tidak pada yang lain.
Engkau tidak mendua dalam
harapan, dan demikian
selamanya. Cinta adalah engkau
setia menjadi budak-Nya, yang
engkau hidup untuk-Nya dan
mati untuk kesukaan-Nya akan
dirimu, hidup dan mati untuk Dia.

Engkau berusaha sekerasnya
agar engkau diakui, hanya
sebagai budak, sebagai hamba.”
“Diatas segalanya, CINTA adalah
engkau merasa kasih sayang
yang tunggal yang tidak engkau
berikan pada yang lain, selain
pada-Nya. Engkau rindu akan
hadir-Nya dan melihat-Nya.
Engkau suka apa yang Ia sukai
dan benci apa yang Ia benci,
engkau merasakan segala ada
pada-Nya dan segala atas nama-
Nya.”

Aku lantas bertanya pada CINTA:
“Bisakah aku merasakannya?”

Sambil berlalu CINTA menjawab :
“Selama engkau mengetahui
hakikat penciptaanmu dan
bersyukur dengan apa yang Dia
beri, maka itu semua akan kau
rasakan, percayalah padaku
tambahnya….”

Aku pun Berteriak, “Wahai KAU
SANG MAHA PECINTA terimalah
cintaku yang sederhana ini,
izinkanlah aku merasakan
cinta-Mu yang Maha Indah…”

♥ WAHAI ALLAH ♥

Wednesday, 25 July 2012

Ketika Seorang Muslimah Terluka








♥ Ketika hati seorang muslimah terluka, ia akan menghapus air mata nya dengan imannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia akan menguatkan hatinya dengan ilmunya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
hati-hari nya akan ia penuhi dengan semangat perubahan lebih baik pada dirinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia menari dalam do’a permohonan ampunnya terhadap Tuhannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
wajah kusutnya tetap terlihat indah bagi dunia

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
bibir merahnya menyimpulkan senyuman untuk hidupnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
matanya basah oleh lembutnya hatinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
dunia nya terasa akan berlanjut dan ia harus tegar

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jiwa lembutnya sampaikan ketenangan pada hati kecilnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
akal dan hatinya hadir untuk menanti kesadarannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
tangannya ia pergunakan seperti kebiasaannya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
tak akan ada perubahan dalam dirinya oleh hal-hal yang tidak berguna

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
ia gunakan kesadarannya tuk menjaga perasaan orang sekitarnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
air matanya dijadikan do’a untuk keselamatan orang yang melukainya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jari-jemarinya bergerak untuk tetap menolong orang lain tanpa beban di hatinya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
hidupnya tetap menjadi kebahagiaan bagi orang sekitarnya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
jalan panjang didepan matanya tetap diharunginya

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka,
kepercayaan dirinya tetap tak akan luluh

♥ Ketika hati seorang muslimah terluka, ia dan dirinya
♥♥ TETAP MENJADI MUSLIMAH…
♥♥ TETAP MENJADI WANITA SOLEHAH…
♥♥ TETAP MENJADI WANITA YANG TERHORMAT…
♥♥ TETAP MENJADI HAMBA ALLAH YANG MAHA AGUNG…

" Yaa Rabbi sudilah pandang daku ,Terangi jalan gelap ini, Jangan biarkan daku terus sendiri, Mencari mendaki jalan berduri… "

Tuesday, 15 May 2012

Wanita Acuan Al-Quran

Wanita Acuan Al-Quran Ialah Seorang wanita Yang Beriman
Yang Hatinya Disaluti Rasa Taqwa Kepada Allah SWT
Yang Sentiasa Haus Dengan Ilmu
Yang Sentiasa Dahaga Dengan Pahala
Yang Solatnya Adalah Maruah Dirinya
Yang Tidak Pernah Takut Berkata Benar
Yang Tidak Pernah Gentar Untuk Melawan Nafsu

Wanita Acuan Al-Quran Ialah wanita Yang Menjaga Tuturkatanya
Yang Tidak Bermegah Dengan Ilmu Yang Dimilikinya
Yang Tidak Bermegah Dengan Harta Dunia Yang Dicarinya
Yang Sentiasa Berbuat Kebaikan Kerana Sifatnya Yang Pelindung
Yang Mempunyai Ramai Kawan Dan Tidak Mempunyai Musuh Yang
Bersifat Jembalang

Wanita Acuan Al-Quran Ialah wanita Yang Menghormati Ibubapanya
Yang Sentiasa Berbakti Kepada Kedua Orang Tua Dan Keluarga
Yang Bakal Memelihara Keharmonian Rumahtangga
Yang Akan Mendidik Anak-Anak Dan membantu suami Mendalami Agama Islam
Yang auratnya dikhaskan buat suami tercinta
Yang Mengamalkan Hidup Penuh Kesederhanaan
Kerana Dunia Baginya Adalah Rumah Sementara Menunggu Akhirat

Wanita Acuan Al-Quran Sentiasa Bersedia Untuk Agamanya
Yang Hidup Di Bawah Naungan Al-Quran Dan Mencontohi Sifat Rasulullah SAW
serta wanita sufi yg digariskan dalam kalamullah
Yang Boleh Diajak Berbincang Dan berbicara
Yang Sujudnya Penuh Kesyukuran Dengan Rahmat Allah Ke Atasnya

Wanita Acuan Al-Quran Tidak Pernah Membazirkan Masa
Matanya Kepenatan Kerana Kuat Membaca
Yang Suaranya Lesu Kerana Penat Mengaji Dan Berzikir
Yang Tidurnya Lena Dengan Cahaya Keimanan
Bangun Subuhnya Penuh Dengan Kecerdasan
Kerana Sehari Lagi Usianya Bertambah Penuh Kematangan

Wanita Acuan Al-Quran Sentiasa Mengingati Mati
Yang baginya Hidup Di Dunia Adalah Ladang Akhirat
Yang Mana Buah Kehidupan Itu Perlu Dibajai Dan Dijaga
Meneruskan Perjuangan Islam Sebelum Hari Kemudian bersama lelaki

Wanita Acuan Al-Quran Ialah wanita Yang Tidak Mudah Terpesona
Dengan Buaian Dunia
Kerana Dia Mengimpikan Syurga
Di Situlah Rumah Impiannya
Bersama lelaki Acuan Al-Quran ganjaran ALLAH SWT


Jika Rindukan Seseorang,,berdoalah ... untuknya ...



 
 
" Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..


~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

 ~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..

 ~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..

 ~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

 ~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..



Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia.."

~Puteri Alya~

Wednesday, 9 May 2012

MAAF UNTUK RINDU


---------------------------

Ku kaiskan di sini.., diranting hati yang layu dan mati...
Meranggas kisah di terik mentari...
Ku tuliskan kembali risalah hati yang terlumur rindu terbuai...

Semenjak masa mengetukkan takdir berpisah...
Disaat netra tak mampu menanggap bayang bayang wajah...
Aku tergeliat mencari dan bertanya...
Memanggul rindu untuk selembar kisah...

Kasih...
Maafkan bila hati tak mampu berkilah...
Maafkan kata yang tak jujur menjamah relung hati yang patah...
Aku masih merindui....
Aku masih dalam belenggu kasih...

Segenggam rindu yang terukir disini masih mewangi dalam gersang penantian ini....
Rindu yang selalu bertanya kapankah engkau akan kembali...

Maafkanlah hati...
Rindu untukmu telah terlarang kini..
 
Hatiku kini sedang melurus pergi,
Menghadap kembali mencari redha Illahi ,,
Berbekalkan doa pengikat diri,
Semoga semuanya berakhir sendiri ...

Sunday, 22 April 2012

Andainya itu yg berlaku


Hidup ini  memerlukan banyak pilihan ..
Terkadang pilihan itu menyakitkan ..
Tapi,sebagai yg punya hati dan perasaan ..
Adakalanya kita terpaksa utk berkorban ...

Hari ini ,
Adalah kenyataan..
Semalam adalah kenangan..
Dan esok bermulanya masa depan ...

Masa laluku dipenuhi cabaran ...
Barangkali aku boleh bertahan ..
Tapi aku mahu berseorangan ..
Menanggung semua bebanan ...

Jadi,
Maafkan aku kiranya suatu hari nanti ...
Aku pergi tanpa sempat meninggalkan pesan buatmu ...
Bukan kerana aku membenci ..
Tapi aku tidak mahu kau disakiti..
oleh hati yg x dapat ku bendung sendiri ..


 Andainya boleh diberi pilihan
yg pasti akan ditunaikan ..
Aku tidak mahu mengenalimu..
sehingga kau terpaksa merasai deritaku ...
Mgkin bibir melafazkan bahagia ..
hanya kerana ingin melihat kau ketawa ...
juga berusaha utk buat hatiku gembira ..
Namun,
fikiran,jiwa semestinya perasaan
x mgkin seiring dgn apa yg aku zahirkan ...


Sahabat ..,
doakan aku bila aku di perantauan perasaan ...
aku ingin kembali di lorong hembusan syurga
yg bertasbih dgn namaNya ..
aku sedang berusaha ..
walaupun aku tidak pasti apa aku menang atau tidak...
cuma aku bersedia utk menerima kekalahan yg tiba-tiba ...

Sahabat ..,
perhubungan ini tidak ada erti pengkhianatan..
Walaupun aku seringkali mencemburuimu..
Walaupun aku seringkali tewas dengan kelemahanmu ...
tewas dengan ketabahanku ...
Walaupun seringkali aku jatuh dengan tawaku sendiri ...
tapi hubungan ini jujur ..
penuh kejujuran ...


Sahabat,,
coretan ini cuma kekacauan ,
yg berada dibenakku ...
Hanya ingin aku melakar ukiran ,
bahawa kelak aku pasti kehilanganmu ,,,
Dan jika ini benar-benar terjadi,
sampaikan salam ku buat "wildan"ku..
Jika dia mencariku ..
khabarkan tentang deritaku ,,
agar dy pergi dgn bahagia ...
mgkin hati ini terlalu kuat mengikatnya sehingga dia tidak mampu berlari jauh ...
makanya aku buka ikatan hati ini,
agar dia bebas mencari jalannya ..
dan sampaikan salam penantianku padanya ..
Terima Kasih ,Sahabat ...

  
Fatihah ... semoga nama itu termaktub dalam hati seperti ia nya termaktub abadi dalam kitab suci ....

Friday, 20 April 2012

BISIKKAN CINTA.

.

Ketika sedang pasangan suami isteri menonton TV, tetiba isteri bertanya kepada suaminya dgn kasih sayang..
Isteri- Cantikkan personal TV tu.. suka tengok ..cantik je.. hmm.... awak.. awak.. rasa isteri awak cantik tak...

Suami- hmm..hmm.. hmmm...

Isteri- Tulah orang lelaki.. bila suruh puji je teragak- agak, tapi bila isteri selekeh je.. mula nak perli itu, perli ini 

Suami- saya tak jawap lagi pun, itulah orang perempuan, cepat sangat terasa hati kan.. 

Isteri- Yelah nak terasa hati pada siapa lagi.. pada suami la.. suami yang hati kering.. 

Suami- orang lelaki diam bukan dia malas nak cakap.. tapi dia berfikir setiap inci kebenaran.. 

Isteri- Minta puji isteri pun nak kena fikir ke? isk ( isteri seolah hampir merajuk) 

Suami- yelah.. haruslah berfikir.. hmm..hmm... 

Isteri- okey lah.. kalau susah sangat awak nak bagi jawapan.. saya bagi awak antara 1-5 bintang berapa awak nak beri kan kepada saya 

Si suami membilang jari- jarinya.. 

Isteri- haa.. tengok... dah bagi senang pun susah nak bagi jawapan.. yelah..siapa la kita ni kan..

Suami- awak isteri saya lah... 

 Isteri- isteri awak cantik tak, pada pandangan awak.. isk.. tak mahu la kawan macam ni... 

Suami- alolololo... saya tengah kira.. Isteri- lamanya.... 1 sampai 5 je.. takkan itu pun awak susah nak kira...cakap la berapa bintang.. 

Suami- cantik isteri saya... 1 bintang,..2 bintang..3 bintang...... 

Isteri- sikitnya bintang... 

suami- saya belum habis kira lagi... 

 Isteri- belum habis lagi?? 

Suami- saya bagi seluas bintang di angkasa.. banyakkan... macamane saya nak kira... terlampau banyak... 

Isteri- huh...(Y_Y) terima kasih awak... saya fikir saya tak cukup cantik utk awak.. 

Suami- kalau awak tak cantik, tak mungkin hati saya terpaut... kalau awak tak baik... tak mungkin cinta berputik.. kalau awak bukan anugerah Allah.. tak mungkin awak menjadi isteri saya.. 

 Isteri menarik dan mengucupi tangan suaminya sambil berkata... 

 Isteri- Maafkan saya ya abang... kadang- kadang timbul perasaan cemburu pada kehidupan dari insan lain, yang membuat saya curiga pada pandangan awak terhadap saya, saya tak mahu awak tertarik pada perempuan lain, saya tak mahu awak membandingkan saya dengan isteri- Isteri orang lain, saya tak mahu hati awak menolak kelemahan saya, saya isteri yang tidak sempurna, tapi dalam saya berusaha untuk dilihat sempurna dimata abang, saya juga perlu sempurna pada pandangan Tuhan.. maafkan saya.. kelemahan itu sememangnya milik jiwa saya sendiri.. 

Suami- kecantikan isteri itulah penawar bagi hati suami.. memandang isteri hilang segala kepenatan seharian bekerja, tapi cantik itu bukan terletak pada rupa.. tapi akhlak baik seorang isteri yang mampu memuliakan jiwa seorang suami, Bersyukur abang ada isteri yang memahami, menerima dan lebih banyak memberi tak pula meminta-minta, itulah kebahagiaan yang abang rasakan sepanjang hidup berumahtangga.. 

Isteri- Apa lagi yang hendak diminta... cukuplah punya suami yang baik, mengingati Allah, sanggup menepis ego hanya kerana kebahagiaan dan menerima kelemahan dan bersama memperbaiki diri..itu sudah cukup mendamaikan jiwa dan seribu satu rahmat buat isteri... 

Suami- Alhamdullilah... 

 Isteri- Alhamdullilah..

 ketika si isteri memgengam erat jari jemari suami... hati isteri berbisik " aduhai suami... maafkan saya kerana seolah meminta- minta awak memuji saya, hakikatnya saya bukan mahu di puji.. tapi hanya mahukan perhatian dari seorang suami.. cinta itu tidak mudah sayang.. andai kita hanya berdiam.. perlu diantara kita mencetuskan perbualan, agar setiap nafas cinta dapat diperbaharukan pada setiap pandangan dan perbincangan.. perasaan sayang perlu ada pada perfahaman, agar setiap sentuhan mengembalikan getaran dan getaran itu menghasilkan bisikkan AKU CINTA PADAMU SAYANG...

Pernikahan x mudah seperti yg disangka ..

Thursday, 19 April 2012

~Cuma Seketika~



Airmata kali ini mengalir lagi …
Bukan sengaja utk tidak ku seka sendiri ..
Tapi perasaan terlalu sebak buatkan aku begini …
Sehingga ku pendam luka dalam senyuman berseri ….

Aku masih ingat tatkala ubun2ku diusap sang guru ..
Sambil berbisik “sabarlah duhai anakku “
Seketika Allah menguji hatimu , itu tanda Dia rindu ..
Seketika Allah membahagiakanmu,itu tanda Dia restu ..
Jadikan hati itu setabah hati idolamu ..
Sang Rasul kekasihNya tatkala baginda diuji Rabbmu …



Aduhai hati yg sepi …
Betapa rindu itu mencengkam dalam hati …
Sebaik saja dia melangkah pergi …

 Aduhai hati yg lara …
Betapa hati ini kecewa ..
Sebaik saja lafaz perpisahan meniti bicara ….

Aduhai hati yg degil …
Betapa jiwa ini menggigil …
Bila Allah mula memanggil …

Allah memberi aku ganti ..
Kerana hadirnya kamu twin …
Bila mana kaki ini keras x bergerak …
Kamu mengingatkan aku kepadaNya ..
Lalu kaki ini mula bertapak selangkah ..

Jika kamu tahu penderitaan yg ku pendam..
Lantaran cinta dalam diam …
Kerana hubungan kami masih haram …
Lalu semuanya berbatas mendalam ...

Betapa kesakitan itu mengajar aku setia ..
Ssetia Hadrat Fatimah buat kekasihnya …
Sehingga dalam doa dipanjatkan hajatnya..
Sampailah waktu Allah satukan keduanya ,,,

Tapi aku??
Aku cuma pendosa yg hina ..
Terkadang aku ingat terkadang aku alpa ..
Lalu bagaimana Allah mahu menerima ..
Dosaku yg lepas masih belum cukup utk disita ….

Sebolehnya aku mahu tersenyum sentiasa ..
Sebolehnya aku mahu menguatkan mereka …
Sebolehnya aku mahu melupakan segalanya …
Namun,aku akui hakikat penantian suatu penyeksaan …
Aku akui hakikat fitrah menjadi fitnah …
Aku akui hakikat cinta x bisa memiliki ….

Ya Allah,berikan aku sedikit kekuatan ..
Berikan aku sedikit ruang utk bernafas gembira ..
Berikan aku sedikit ketabahan utk melangkah laju ..

Ya Allah,hanya Alhamdulillah yg dapat kuungkapkan..
Buat teman setia yg kau hadiahkan …
Buat “kakak dan adik” yg kau hadirkan …

Terima kasih kerana hadir ..
Terima kasih kerana setia mendampingiku …
Terima kasih kerana menolak aku ..
Terima kasih kerana bukan setakat disisiku..
Tp di belakangku ,…

Doakan aku sentiasa terus dalam kekuatan yg pnjang..
Doakan aku terus dalam kesyukran yg terbukti ..
Doakan terbalasnya penantian ini ..
Supaya hati ini terubat kembali ….

*Puteri Alya*

Wednesday, 11 April 2012

Jika seorang ISTERI menangis..



* Jika seorang istri menangis dihadapanmu, itu berarti dia tidak dapat menahannya lagi...

* Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

* Jika kau membiarkannya pergi,dia tidak akan kembali menjadi dirinya yg dulu, selamanya!

* Seorang istri tidak akan menangis dgn mudah, kecuali di depan org yg sangat dia sayangi, dia akan
menjadi lemah!

* Seorang istri tidak akan menangis dng mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu, dia akan
menurunkan rasa EGOnya.

* Wahai suami2,jika seorang istri pernah menangis krnmu,tolong pegang tangannya dng penuh
pengertian. Karena dia adalah org yg akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau
terpuruk terlalu dalam ...

* Wahai suami2, jika seorang istri menangis karenamu, tolong jng menyia-nyiakannya.

* Mgkn, krn keputusanmu, kau merusak kehidupannya.

* Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis krnmu. Lihatlah jauh kedlm matanya. Dptkah kau
lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya karenamu ?

Pada hari penciptaan PEREMPUAN. MALAIKAT bertanya kepada TUHAN
" Apakah keistimewaan dari ciptaanMU ini ? "

Lalu TUHAN menjawab
"Ada banyak KEISTIMEWAAN yang dimiliki oleh ciptaanKU ini".. Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..


* TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

* SENYUMAN'nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

* PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

* Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

* Dia TERHARU,Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...

* Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN'nya. .

* Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.., Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

* TETESAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal..."...Apa itu Yaa TUHAN ??
Bahwa "Betapa, BERHARGAnya dia"...


Tuesday, 10 April 2012

Andaikata .....


(¯`v´¯)♥♥
`•.¸.•` Assalamu'alaikum wr wb♥
♥♥ بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ♥

✿Andai kehadiranku punca GOYAHNYA IMANMU, maafkan aku...
.
✿ Andai kehadiranku punca HATIMU MERANA, maafkan aku..

✿ Andai kehadiranku punca LALAINYA HATIMU, maafkan aku..

✿ Andai kehadiranku punca LEMAH dan BERKURANGNYA SEMANGAT mujahadahmu, maafkan aku..


Sungguh, itu semua BUKANLAH NIATKU..

¸.•✿> Ya Allah, ku akui KELEMAHAN dan KESILAPANKU..
andai pernah diriku menjadi PUNCA jauhnya seseorang hamba daripadaMu, AMPUNIKU ya Allah..